סקר מפתיע: חצי מאזרחי ישראל תומכים בחלוקתה של ירושלים

    ישראל פריי 1 Comment on סקר מפתיע: חצי מאזרחי ישראל תומכים בחלוקתה של ירושלים
    21:45
    08.05.24
    נתי קאליש No Comments on עדות אישית: "הרב משה הלל אמר בביטחון: תעלו למירון בשמחה רבה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סקר שנערך על רקע הימים הקשים בירושלים, ושאלת הצבת הבטונדות בשכונות מזרח העיר מעלה נתונים מעניינים, ולפיהם, בניגוד למקובל לחשוב, ישנו חלק גדול בעם הסבור כי על ישראל להתנתק ממזרח העיר ולהעביר את השכונות הערביות לרשות הפלסטינית.

    משתתפי הסקר – שערכה ד"ר מינה צמח עבור התכנית "שוברים כלים" בערוץ הכנסת -התבקשו להשיב האם לדעתם על המדינה לבטל את זכויות ערביי מזרח ירושלים שסופחו לישראל, 58% השיבו שעל המדינה לבטל את זכויותיהם של הערבים המתגוררים בשכונות אלה, לעומת 35% מהנשאלים ענו כי אסור לישראל לשלול את זכויותיהם של הערבים תושבי מזרח ירושלים. בין השאר מדובר על שלילת תשלומי הביטוח הלאומי ומספר רישוי ישראלי לרכביהם.

    50% מהנשאלים סבורים שעל ישראל להעביר את השכונות הערביות במזרח ירושלים לאחריותה של הרשות הפלסטינית. לעומתם, 41% השיבו כי ישראל לא צריכה לוותר על ריבונותה בשכונות הללו.

    נתוני הסקר עשויים ללמד על הבנה שמחלחלת לציבור הישראלי בדבר הבעייתיות של החזקת ישראל בשכונות הערביות במזרח ירושלים, הן ביטחונית, כשבמצב הנוכחי אין יכולת להגביל את תנועתם, דבר המקשה מאד על ההתמודדות עם המפגעים, והן כלכלית, כשהמחיר שישראל משלמת על "ירושלים המאוחדת" הינו נטל כלכלי רב בדמות הקצבאות ושאר ההטבות.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      אין לא כל כך מאמין לנתונים כי זה בדיוק כמו גוש קטיף עזבנו עכשיו טילים לכל הארץ